Perşembe, Şubat 11, 2010

Lao Tzu’nun öğüdü

... Köşe meddahları her gün Başbakan’a akıl veriyor. Bu akıma bir günlüğüne ben de katılmak istiyorum.
Ama benim aklım fazla değil. Onun için kendi kotamdan veremem. Geriye kalanın bana yetmeme olasılığı var. Bunun için başkasının aklını vereceğim. Benden çok daha akıllı birinin aklını. Bu kişi Lao Tzu’dur. Yedinci yüzyılda Çin’de yaşayan Lao Tzu, Taoizm adlı yaşam felsefesinin kurucusu ve bunun en kutsal kitabı olan Tao Te Ching’in yazarıdır.
Taoizm müritlerine doğal ve yalın bir hayat tarzı önerir ve doğanın akışına karşı çıkmamayı tavsiye eder.
Tao Te Ching şiir şeklinde yazılmıştır. Benim akıl olarak vermek istediğim şiirin numarası 126’dır. İngilizceden kendi çevirimle, şöyle diyor:
İnsan dünyaya geldiğinde yumuşak ve esnektir,
İnsan öldüğünde sert ve katıdır,
Bitkiler canlı iken yumuşak ve körpedir,
Bitkiler öldüklerinde çürük ve kurudurlar.
Demek ki sert ve bükülmez olan ölüme aittir,
Yumuşak ve esnek olan hayata aittir.
Sert ve kudretli olanlar yere çakılır,
Mütevazı ve yumuşak olanlar yükseklere çıkar.

15 Haziran 2008, Pazar
Metin Münir
Milliyet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder